Дирекция „Обществени поръчки, програми и правно обслужване“

Директор на дирекция: Цветелинка Иванова

email: [email protected]

Телефон за контакт: 0659/92340

Дирекция „Обществени поръчки, програми и правно обслужване“ в йерархично отношение е на пряко подчинение на заместник-кмета на общината.

 Функции на дирекция „Обществени поръчки, програми и правно обслужване“

  1. Организира и координира дейността по провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки;
  2. Обобщава информация за потребностите на общината свързани с дейностите за изпълнението, на които е необходим избор на изпълнители чрез обществени поръчки и изготвя индикативен план-график за през съответната година за провеждането им през следващите 12 календарни месеца;
  3. Организира и провежда пазарни консултации за определяне на прогнозната стойност на обществените поръчки;
  4. Подготвя документацията за участие в процедури за обществени поръчки в съответствие с плановете и потребностите на общината. Изготвя всички документи, без тези съдържащи технически условия, изискуеми по Закона за обществени поръчки и нормативните актове по прилагането му, необходими за провеждане на процедурите по възлагане на обществени поръчки;
  5. Изпраща за публикуване обявленията и  решенията за откриване на процедурите по възлагане на обществените поръчки, решенията за определяне на изпълнител или за прекратяване на процедура;
  6. Определя членове с професионална компетентност за участие в състава на комисии за разглеждане , оценка и класиране на офертите;
  7. Организира сключването на договорите за обществени поръчки;
  8. Разработва и предлага за утвърждаване от Кмета на общината вътрешни правила за организацията и реда за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки и за контрола по изпълнението им;
  9. Поддържа регистър на договорите на Общината по проведените обществени поръчки и изпраща до Агенцията  за обществени поръчки информация за сключените договори след проведените процедури по възлагане на обществени поръчки;
  10. Изготвя справки за откритите процедури по ЗОП при поискване от Агенцията по обществени поръчки, Сметна палата и други институции осъществяващи контрол;
  11. Съхранява копия на сключените договори за възлагане на обществени поръчки по Закона  за обществените поръчки, ведно със  съставените по тях досиета;
  12. Осъществява процесуално представителство по дела, които са свързани с проведени процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП;
  13. Изразява становища по въпроси, които са свързани със законосъобразността на обществени поръчки.
  14. Организира и координира дейностите по подготовка на проектни предложения, свързани с кандидатстването на Община Червен бряг по проекти и програми с национално и европейско финансиране;
  15. Сформира експертни  екипи за кандидатстване по различни програми на ЕС и други донорски организации;
  16. Участва в изпълнението, осъществява мониторинг и контрол на проектите по оперативните програми, финансирани от Структурни фондове на ЕС;
  17. Осъществява координация и взаимодействие с други отдели и звена на Общината, консултантски фирми избрани като изпълнители за администриране и управление и изпълнители по други осъществявани дейности на одобрени и финансирани проекти;
  18. Извършва вътрешен мониторинг на проекти изпълнявани от Общината;
  19. Организира и координира дейностите, свързани с осигуряване на публичност и прозрачност относно получените от ЕС и международните финансови институции средства по проектите, в случаите когато дейността не е възложена на външен изпълнител;
  20. Осъществява контакти с местни, национални и международни организации, за участие в инициативи или бъдещи проекти в интерес на община Червен бряг;
  21. Установява контакти с български и чуждестранни общини и инвеститори за изграждане на съвместни сдружения и други форми на сътрудничество;
  22. Осъществява правната помощ на Ръководството на община Червен бряг и на служителите във всички структурни звена на общинската администрация, при осъществяване на техните служебни задължения, като дава становища, съвети и информация от правен характер;
  23. Съгласува проекти на индивидуални административни актове на кмета на Общината относно тяхната законосъобразност;
  24. Съвместно с другите звена участва при съставянето, изменението или прекратяването на договори;
  25. Съгласува договори и други актове, свързани с възникване, изменение и прекратяване на служебните и трудовите правоотношения със служителите, на заповедите за дисциплинарни наказания и за търсене на имуществена отговорност на виновните лица;
  26. Осигурява юридическо представителство в комисиите за провеждане на конкурсни процедури по Закона за държавния служител и Кодекса на труда;
  27. Съгласува цялостната документация преди възлагането на обществени поръчки;
  28. Съгласува договори с избраните изпълнители, резултат от проведена обществена поръчка, преди подписване от началник на отдел „Финансова политика“ и Кмет.
  29. Води регистър на съдебните дела, по които община Червен бряг е страна,  входящата и изходящата кореспонденция по съдебните дела и периодично информира кмета на общината;
  30. Осъществява процесуално представителство пред всички органи на съдебната власт;
  31. Дава становища по постъпили жалби, сигнали и предложения.